Co jsem zkusila za sebevzdělávací kurzy?

by - dubna 27, 2017


Ahoj :)
Dnes jsem tady s článkem o několika sebe-vzdělávacích kurzech, kterých jsem se zúčastnila za poslední 4 měsíce, a které mi dost pomohly a docela ovlivní směr, kterým se snažím jít. Všechno to byly 2-3 hodinové jednodenní semináře nebo lekce, které pořádaly naše studentský centra na ČVUT. Nabízí jich mnohem víc, různě zaměřených, ale všechny jsem bohužel nezvládla stihnout.
V první části semestru jsem totiž měla docela kreativní krizi. Nebyla jsem schopná nic pořádně vymyslet, čas vyhrazený na učení jsem strávila hleděním do papírů, začala jsem pochybovat o tom, jestli na to všechno mám, co vlastně chci a tak. V téhle době jsem se přihlašovala na kurzy a jsem moc ráda, že jsem si zvolila zrovna tyhle, protože mě z té mojí krize docela vytáhly nebo možná odpoutaly moji pozornost jiným směrem. Všechny mě něčím obohatily a pomohly se mi na věci dívat trochu jinak.




  • Silné stránky a talenty
Seminář vedený velmi osobitým Ing. Lukášem Kučerou, který se nás snažil velmi hravou formou zamyslet nad tím, co nás baví, proč nás to vlastně baví, kvůli čemu přesně se věnujeme tomu, čemu se věnujeme. Zamysleli jsme se nad naší minulostí, přítomností i budoucností. Ukázal nám, že každý z nás v sobě může najít talenty, o kterých dřív vůbec nepřemýšlel a na první pohled by je talentem ani nenazval. Díky tomu jsem si uvědomila, jestli tím co dělám směřuju tím správným směrem a taky to, čemu se chci věnovat o něco víc.

  • Kritické myšlení
Tento seminář ve mě zanechal hlubokou myšlenku toho, že nad vším se mám zkusit zamyslet z toho úplně opačného úhlu. Také to, jak je důležité se nenechat ovlivnit tím, co někdo řekne, ani tím, jak přesvědčivě to podá i jak u toho vypadá. Snažit se všechno nějak zpochybnit a udělat si na to vlastní názor. Ve většině případů tohle pochopitelně používám, ale přece jen jsou chvíle, kdy se nechám ovlivnit, většinou hlavně v práci.


  • Lekce tvůrčího psaní
Jako blogerku mě takhle lekce zaujala na první pohled, protože si nevzpomínám, že by nějaký semestr předtím bylo něco takového v nabídce. Moc jsem netušila, co mě čeká, ale nakonec to perfektně navázalo na to, co jsem si odnesla z lekce Silné stránky a talenty. V psaní a celkově kreativní tvorbě bych se chtěla dál rozvíjet, protože mě to všechno okolo strašně baví, ale mám tolik témat, o kterých se zajímám a chtěla bych o nich víc psát, tvořit je a víc do jejich světa vpadnout, že se v tom spíš tak trochu ztrácím, protože nevím co dřív. Lekce byla zaměřená spíše na příběhy a jejich fungování a používání v praxi. Především to, jak nás strašně ovlivňují, jakou mají moc a jak toho zneužívají média. Lekci vedl poměrně známý propagátor tvůrčího psaní René Nekuda www.renenekuda.cz

  • Osobní značka
Tento seminář jsem absolvovala jako poslední a perfektně do toho mojeho seminářo-maratonu zapadl. Vedl ho Petr Skondrojanis a v průběhu semináře nám předal spoustu skvělých tipů, postupů a principů, které nám osobní značku pomůžou budovat. 

Pro mě to byl docela dost obohacující semestr, který sice ještě neskončil, ale už další podobné semináře na programu v blízké budoucnosti nemám. Máte i na vaší škole příležitost se zúčastnit nějakých takových seminářů? Účastníte se jich? 
Já ty naše vřele doporučuju, protože je pro mě důležitý se rozvíjet i mimo architekturu. Všechno je to totiž ve výsledku propojené a využiju to v praxi jak teď, tak v budoucnu.

A jaký to bude mít dopad na blog?
Chtěla psát více o motivaci (třeba něco jako článek "Novoroční předsevzetí a jak je dodržet"), osobním rozvoji, zajímavých akcí, kterých se účastním, vlastně o tom co dělám ve většině mojeho času, ne jen občas.  Taky mě dost baví psát takové názorové články, kam můžu předat můj ironickej humor (něco jako článek "Jak náročné je studium architektury na ČVUT"), takže se asi stane, že tady občas něco takového bude.



Mějte se krásně a rozvíjejte se!

You May Also Like

6 komentářů

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak si říkám, jestli jsme nebyly na stejném kurzu. :) Tvůrčího psaní... Bylo to přes Naučme se s Michelle a René? Mě osobně by přišlo super, kdyby v článku byly ještě odkazy na kurz. Rovnou bych se mohla prokliknout na ty, které mě zajímají. :-) Ale i tak díky za inspiraci!
    PS: Promiň za spam. Chtěla jsem jen upravit komentář. Ehm... ����

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kurz Tvůrčího psaní byl od Reného, ale bylo to v rámci ČVUT. Odkazy bych doplnila, ale všechny byly buď přes kariérní centrum ČVUT nebo přes CIPS(taky na ČVUT), takže bych mohla doplnit leda tak nějaké odkazy přímo na daného člověka, díky za tip :).
      A jak se ti kurz líbil? :)

      Vymazat
  3. Na jednu stranu škoda, protože třeba ten kurz Osobní značka by mě zajímal a na druhou stranu super, protože máte tak aktivní lidi v kariérním centru. :-) To taky nemá každá vysoká škola...

    No, kurz byl fajn. Měla jsem rozporuplné pocity. Ale jedna zásadní myšlenka mi utkvěla - šlo o cvičení s Karkulkou a tygrem (dělali jste ho taky?). Že příběh je stejný, ale naprosto každý ho převypráví jinak. A v tom je kouzlo vyprávění/blogování/prostě psaní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si moc dobře ten průběh kurzu nepamatuju, ale je možné, že jsme něco takového dělali.
      Jinak ano, tohle se mi na naší VŠ líbí, protože se můžeme rozvíjet i jinak než oborově. Navíc se tak můžeme seznámit i se spolužáky z jiných fakult a ročníků.

      Vymazat
  4. Nečekala bych, že na ČVUT máte takové kurzy. Super!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)