Amsterdam

by - prosince 03, 2016

Jsem tady s pokračováním mojeho výletu, o jehož průběhu jsem psala v předchozím článku TADY. Chybí nám však zakončení a tím bylo několik hodin v Amsterdamu. Před 10 hodinou dopoledne naše letadlo z Liverpoolu přistálo na letišti a několik prvních minut docela hodně ovlivnilo můj názor na Amsterdam.

Letiště je obrovské, rozsáhlé a navíc spojené s nákupním centrem. Všude je milion lidí, je to nepřehledné, na všechno nekonečné řady a lístky na autobus se dají koupit jen na jednom místě. Ještě k tomu je to všechno tak moc předražené, lístek do centra a zpět nás stál 10 euro, což je podle mě fakt hodně.



Po hodině shánění lístku a zjišťování jak se do centra dostaneme, jsme se tlačili v narvaným autobuse. Zastávky to nehlásilo a protože jsme neměly vytipovaný žádný místa kam chceme jít, vystoupily jsme tam, kde se nám to líbilo a vypadalo to už jako centrum. Na protější zastávce stál nějaký poradce pro turisty, tak jsme se ho zeptaly kam nás pošle se podívat, že jsme tady jen na několik hodin a chceme jen vidět něco pěknýho. Na to nám řekl, že máme jít do nákupního centra co je tady kousek. Na to jsme mu odpověděly že to určitě nechceme, že nechceme nakupovat,ale vidět něco pěknýho z města prostě. Nechápavě se na nás díval jak na blbečky a řekl, že to nám nic neporadí, že 4 hodiny jsou na to málo. No tak jsme se otočily a šly se brouzdat městem samy.


Vůbec netuším kudy přesně jsme šly, míjely jsme stále stejné domy, ulice, kanály a nesmím zapomenout ani na miliony kol. Toulaly jsme se tedy městem, vyhýbaly se cyklistům, kteří se k vám můžou přiřítit z jakékoliv strany a užívaly si poslední den naší "dovolené". Nechci se moc rozepisovat o místech, ke kterým jsme došly, ale spíš popsat můj dojem z města (ono je to tam všude stejně všechno skoro stejný). Na fotkách to vypadá všechno krásně, bezpochyby je to úplně něco jiného než máme tady. Jiná atmosféra, jiní lidé, jiný styl života. Na mě osobně však Amsterdam neudělal moc dobrý dojem. Ve skutečnosti je celý šedý a takový tmavý. Spíš takové instagram místo než město (a to ty fotky musíte upravit aby byly pěkný), které by mě lákalo navštívit znovu. Jsem však ráda, že jsem se tam podívala, poznala něco nového, vytvořila si vlastní názor. 


A na konec si dovolím ještě takovou poznámku pramenící z nemoci z mého oboru. Není tam snad jedinej rovnej dům, Pokud není nakloněnej dopředu tak má křivý okna nebo klidně obojí.
A jak se líbilo v Amsterdamu vám? Nebo se tam teprve chystáte?

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)