Pohovor na ČVUT

by - června 20, 2014


Ahoj :)
Dnes jsem tady se slibovaným článkem o pohovoru na ČVUT Fsv obor Architektura a stavitelství.
Začnu asi tím, že přijímací kolo se skládá ze dvou částí, první část jsou přijímací zkoušky z matematiky a druhá část je pohovor. Přijímací zkoušku vám mohou prominout, pokud máte průměr známek z matematiky za celé čtyři roky na konečném vysvědčení do 2. Tohle byl můj případ, proto nemohu posoudit jak těžké to bylo nebo jaké příklady tam byly. Zeptala jsem se však pár lidí a říkali, že zas tak lehké to nebylo, ale když jsem se dívala na internet, tak mi ty příklady připadaly celkem lehký.

Zúčastnila jsem se tedy jen pohovoru. Na pohovor jsme si měli donést motivační list, 4 výtvarné práce s architektonickým tématem a kdo chtěl, tak i další věci, které dokazovaly zájem o architekturu (diplomy ze soutěží, více výtvarných prací atd.).

Motivační list nemusel mít klasickou podobu, ale mohl být sestaven z různých fotografií toho co se vám líbí, nelíbí či co vás inspiruje. Měl být na A3 nebo na dvě A4. Já jsem zvolila druhou možnost a pojala jsem to tak, že na jednom papíru bylo to co se mi líbí a na druhém co se mi nelíbí. Doporučuji vám vyhledat si informace o stavbách (kdo je postavil, k čemu slouží a kde stojí), protože já jsem to neudělala a docela dost jsem na tom vyhořela.


Výtvarné práce můžou být z 1/4 tvořeny v počítači, zbytek musí být kreslený rukou. Zajímají je pouze nějaké domy, ulice, perspektiva, návrhy interiéru atd. Takže to, že umíte krásně kreslit portréty je sice super, ale oni se na to dívat nebudou.






Další práce můžou být třeba další kresby či malby, nějaké vizualizace, diplomy z architektonických soutěží (právě tímhle u nich můžete hodně zabodovat) atd. Já jsem měla vizualizace mého projektu ze soutěže, diplomy ze soutěží a ještě jednu výtvarnou práci navíc.


A jak to tedy probíhalo? 
V 9:00 jsem dorazila na fakultu a našla místo pohovorů. Pohovory probíhaly u 6 porot. Každá porota se skládala ze dvou lidí. Byl daný seznam podle kterého jsme chodili, ale ti, kteří byli z daleka mohli jít hned na začátku. Každý byl u poroty asi 10-15 minut, potom chvilku počkal,zavolali si ho zpět a řekli mu kolik bodů dostal.

Při pohovoru se vás nejprve zeptali na školu ze které přicházíte, proč chcete jít právě na tuto fakultu a potom se ptali na váš motivační list. Mě se ptali, co to jsou za stavby, kdo je postavil a kde stojí. Následují vaše výtvory a nakonec jim můžete ukázat nějaké další práce.
Potom na chvíli odejdete, necháte jim tam vaše práce a až si vás zavolají tak se můžou ještě na něco zeptat, řeknou vám kolik máte bodů a potom můžete jít.

Oblečení na pohovor je určitě také důležité, nehodí se přijít v teniskách a v tričku s riflema. Kluci tam měli normálně oblek a holky většinu nějaké formální šaty, sukni s košilí či něco podobného. Já jsem měla černé šaty, červené sako a černé lodičky.

Snad některým tento článek pomohl :) Mějte se krásně!

Pokud vás zajímají články o studiu na architektuře, najdete je pod štítkem ČVUT. O architektuře taky píšu na svém webu www.studio-ivush.cz/blog

You May Also Like

3 komentářů

  1. Článek pomohl, jen se chci zeptat, jestli je přesně daný formát kreseb ? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám obrovskou radost :) Formát kreseb není daný, já měla tuším většinu A2, ale například ten první kostelík jen A4 tuším

      Vymazat

Děkuji za komentář:)